O mně

pondělí 29. listopadu 2021

Jak na kvalitní spánek? Mám pro vás 4 zásadní tipy!

Kvalitní spánek je nedílnou součástí spokojeného a zdravého života. Navíc spánek léčí, přesvědčila jsem se o tom teď sama, jakmile je člověk nemocnej, vyspí se a hned je mu líp. Jak ale docílit toho, abyste v poklidu usnuli, spali celou noc a ještě se probudili opravdu odpočatí? Mám pro vás pár tipů :) 



1) Kvalitní postel, matrace a lůžkoviny 

Ano, bytelná postel, která nevrže, matrace, která je akorát tak měkká, že se vám na ní příjemně leží, ale dostatečně tvrdá, že se vám v ní neprohýbají záda, a samozřejmě polštáře, na kterých se vám nekroutí krční páteř a k nim přikrývka lehká jako pírko, ale ideálně teplá, aby vám v noci nemrzly nohy. Možná to zní složitě, ale jakmile si všechny tyhle věci dáte dohromady a vytvoříte si ideální místo pro spaní, máte skoro vyhráno. Alergici by pochopitelně měli sáhnout po hypoalergeních lůžkovinách. 

2) Oblečená, neoblečená, najedená, nenajedená 

Co si budeme povídat, pyžámko dělá při spánku taky hodně. Já osobně mám nejradši trenýrky a tričko. Tak se vyspím prostě nejlíp. A když jsem nemocná, sem tam si vezmu i ponožky. A když už fusky do pelechu, tak hlavně měkoučké, pohodlné a ideálně veselé ponožky, to dá rozum. 

A co se jídla týče, je fajn nejít spát úplně hladoví, ale také ne přejedení. Pro nejlepší spánek se doporučuje nejíst alespoň 2 hodiny před usnutím. Před spaním si dejte ideálně bylinkový čaj, třeba ten na zklidnění mysli nebo vyloženě čaj na spaní. 



3) Usínejte ve tmě 

Zdá se to jako naprosto banální rada, ale je vědecky dokázáno, že čím větší tmu na spaní máte, tím líp se vyspíte. Proto zkuste jakékoliv světlo eliminovat. Zatáhněte si žaluzie nebo závěsy, ty si pořiďte co nejméně propustné světlo. Omezte také modré světlo před spaním. Mobil si nenechávejte přímo u hlavy, notebook zkuste dát do úplně jiné místnosti. Před spaním koukejte do elektronických zařízeních co nejméně. Vezměte si na 30 minut před spaním raději knihu a rozsviťte si k ní lampičku s oranžovým světlem. 

4) Vytvořte si rituál 

Zvyky, rutiny a rituály jsou velmi důležité pro lidskou psychickou pohodu. Proto je pro klidný a nerušený spánek ideální to, když chodíte spát ve stejnou dobu a snažíte se tak i vstávat. Stejně tak mozku prospívá usínat vždy ve stejné posteli, na stejné straně, ve stejně uspořádaných polštářcích... A nakonec se snažte před usnutím myslet na něco hezkého, na to, co se vám daný den povedlo, případně s myšlenkou, na co se těšíte v dnech nadcházejících. 

Přeji všem krásnou dobrou noc a sladké sny :) 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za milé a podnětné komentáře, moc si jich vážím a dělají mi radost! :)